You are not logged in.

invisible kid

Hero of the Day

• "invisible kid" started this thread

Occupation: Student

• Send private message

1

Thursday, February 10th 2011, 6:49pm

LARS ULRICH WIRD VERKLAGT | 10.02.2011

METALLICA-Schlagzeuger Lars Ulrich wird von seinem ehemaligen persönlichen Assistenten Steven Wiig verklagt. Dieser behauptet seit Jahren für Überstunden nicht bezahlt worden zu sein. Wiig gibt an, für Ulrich unter anderem auch als Chauffeur tätig gewesen zu sein und seine Termine und Kunstsammlung verwaltet zu haben. Im Zeitraum von 2001 bis 2009 hätte er 70-80 Stunden pro Woche für Ulrich gearbeitet.

:ulrich:

Quelle: www.rockhard.de

Edit:

Hier noch ein kleiner Nachtrag mit Zahlen:

Wiig claims he worked up to 70 hours a week while Ulrich was in Marin and up to 80 hours a week while Metallica was on tour.
"Wiig was essentially on call twenty-four hours a day, seven days a week," his Los Angeles-based lawyers, Alan Harris and David Zelenski, said in the complaint.
Wiig said he was paid $1,730.76 every two weeks, or $45,000 a year, and had an oral agreement for annual bonuses.
Wiig said he did not receive bonuses in 2006 and 2008, and when he left the job in February 2009, he was not paid for the accumulated overtime he was owed. Wiig says he received a "partial bonus" of $20,000 in December 2010

Quelle: www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=65124
DAS :ichmagdich: will ich mit metallicat machen; zwischendurch noch :ruhe: und :schnauze: .

This post has been edited 2 times, last edit by "invisible kid" (Feb 11th 2011, 4:13pm)

Deathcrush 666

Szenejuppie

Occupation: Azubi

• Send private message

2

Sunday, February 13th 2011, 10:52am

Hihi. Für Ulrich würde ich auch ungerne arbeiten..
Just Remember Life's A Bitch

3

Sunday, February 13th 2011, 1:37pm

Hihi. Für Ulrich würde ich auch ungerne arbeiten..
Dito. Wenn ich da mal an eins von James Interviews während der Tour nachdenke, dass Lars sich selbst die Schuhe binden lässt, Kopfhörer aufsetzen lässt, Reisverschluß der Hose zu machen lässt..... :wacko: :rofl:

The God That Failed

Disposable Hero

Occupation: Anlagenmechaniker

• Send private message

4

Sunday, February 13th 2011, 4:00pm

tja chef muss man sein :D :lars:
MetallicA --->
Ferropolis 17.8.2003 :headbang:
Prag 2008 :beach: :bangyourhead:
Berlin 2008, Death Magnetic Preview Party :hurra:
Leipzig, World Magnetic 2009 :prayer:

5

Sunday, February 13th 2011, 4:28pm

Den Typ hat man aber auch irgendwie immer nur mit ner angepissten Visage rumlaufen sehen. Jetzt weiß ich auch warum.. :D

Quoted

Wiig's lawyers said that their client was "essentially on call twenty-four hours a day, seven days a week," was paid $45,000 a year, and had an oral agreement for annual bonuses. But he claims he did not receive bonuses in 2006 and 2008, and was not paid for overtime salary that he had accumulated.

According to Metallica lawyer Peter Paterno, however, Wiig was actually paid $110,000 a year before bonuses, plus free rent and car, and got a bonus every other year he worked. Wiig now works as a musician and occasional actor.
°

Don't stop for nothing, it's full speed or nothing

°

This post has been edited 1 times, last edit by "Bugatti" (Feb 13th 2011, 4:43pm)

-dyinDream-

King Nothing

• Send private message

6

Sunday, February 13th 2011, 11:27pm

Soll er doch kündigen 8|
...oder gekündigt werden!

Dann sitzt er weinend zuhause und vermisst Lars!

:rofl:

7

Tuesday, February 15th 2011, 3:28pm

Lesem -> dann schreiben

Er hat längst gekündigt und klagt jetzt auf das Geld, das ihm gemäß der Vereinbarung zusteht.

8

Sunday, November 13th 2011, 6:46pm

Update

According to the Marin Independent Journal, METALLICA drummer Lars Ulrich has settled a lawsuit brought by his former personal assistant Steven Wiig for what Wiig said was years of unpaid overtime. Wiig, 38, filed a lawsuit in February claiming that he was employed by Ulrich from 2001 to 2009, sometimes working up to 70 hours a week while Ulrich was at home and up to 80 hours a week while METALLICA was on tour. Wiig said he worked as Ulrich's chauffeur, managed his art collection, arranged scheduling and performed numerous other tasks and errands on request. Wiig said he was paid $45,000 a year and had an oral agreement for annual bonuses.

Peter Paterno, an attorney for Ulrich in Los Angeles, said that Wiig was significantly understating his compensation. According to Paterno, Wiig was paid $110,000 a year before bonuses, plus free rent and car.

Wiig (a.k.a. Swiiglor) is the drummer for PAPA WHEELIE, the "stoner punk metal" crew which also includes former METALLICA/VOIVOD bassist Jason Newsted (a.k.a. Jaylor) on guitar/vocals.

Mehr: http://www.marinij.com/marinnews/ci_19318399

Quelle: marinij.com
°

Don't stop for nothing, it's full speed or nothing

°

Magnetica

Master of Puppets

• Send private message

9

Monday, November 14th 2011, 2:48pm

Ich weiss nicht, was ich von diesem Wiig halten soll. Seltsamer Typ. Der soll sich lieber auf die Musik mit Jason konzentrieren...

Btw, unser einer würde wahrscheinlich auch für die Hälfte den Chauffeur für Lars spielen... :D
Versuch' in Zeichen fortzueilen,
ungefangen ist mein Geist,
ehe sich die Zeilen schließen, glaub ich frei zu sein,
meist.
(Dornenreich, Leben lechzend Herzgeflüster)

Magnetica

Master of Puppets

• Send private message

11

Monday, November 14th 2011, 3:02pm

Das wurde alles schon im JN-Thread geposted...
meist.

12

Monday, November 14th 2011, 3:04pm

Dann weg damit

Magnetica

Master of Puppets

• Send private message

13

Monday, November 14th 2011, 5:21pm

Ist ja nich schlimm. Wollte nur drauf hinweisen, dass in dem THread schon eine Diskussion dazu läuft...
meist.

14

Monday, November 14th 2011, 5:34pm

Kein Ding

15

Monday, November 14th 2011, 5:36pm

War denn jemand vor Ort (1live) und kann sagen wie es so war?!

Ich habe im live stream alles geschaut und mp3s aus den vids gemacht.
Ist mal was anderes.

Rate this thread
TOURFLASH

Motörhead

37 Jahre im Dienst einzigartiger LautstärkeGipfeltreffen mit Thrash-Metal-Giganten AnthraxMotörhead ...

ab EUR 44,90

Limp Bizkit

Limp Bizkit zählen zu den erfolgreichsten Rock-Acts der letzten Dekade.

ab EUR 44,90

Betontod

Forum Software: Burning Board®, developed by WoltLab® GmbH | Help | Terms of use | Contacts